25.10.11

Kouvolan Partylite-konsulteista

Se perkeleen partylite.

En ole aiemmin toiminut emäntänä partylite-tilaisuuksissa. Nyt kuitenkin erehdyin niin tekemään. Tämä kirjoitus on julkaistu myös toisessa blogissani. Katsoin sen soveltuvan myös tänne, tämä kuvastaa Kouvolalaisuutta parhaimmillaan.

Kutsut olivat siis jo yli kuukausi sitten. Sain alkuperäiseltä konsultilta (Anri Maurinsalo) tietopaketin ja krääsää, pari ihanaa tuikkivaakin paketissa. Myöhemmin hän oli sitten vielä yhteydessä puhelimitse, ja kyseli, että voiko hän ottaa uuden konsultin mukaan. Minulla ei tietysti ollut mitään sitä vastaan, vaan odotin innolla kutsuja! Ystävättäreni leipoi muffinsseja, jotka olivat hieman lässähtäneitä mutta mahtavan makuisia. Itse tein pari suolaista piirakkaa ja sen sellaista.

Vieraat kuitenkin peruivat yksi kerrallaan tulonsa, joten meitä oli sitten minä, miehekkeen serkku, anoppi ja ystävättäreni. Anoppini joutui ottamaan tuttavansa puolivuotiaan mukulan mukaan, joka huusi koko kutsujen ajan. Miehekkeelle maailman isoin kiitos ja hali, kun jaksoi paijata mukulaa kutsujen ajan.

Saimme tilauksen kasaan, joka jäi sitten alle 100 euron, joten pientoimituslisä oli sitten luvassa. Lupasimme kysellä ihmisiltä jos joku sitten ottaisi vielä jotain, jotenka sovimme että ilmoitan sitten parin päivän päästä mitä lisätään tilaukseen.. Tästä eteenpäin siis tämä uusi, ensimmäisiä kutsuja pitävä konsultti (Katariina Laurema) otti tilauksen hoitaakseen.

Kyselimme vielä mahdollisuudesta järjestää uudet kutsut lähempänä joulua, sillä kokemus oli siinä vaiheessa muutoin hyvä, mutta vieraat uupuivat. Joka tapauksessa nuuskimme innoissamme kynttilöitä ja hypistelimme somisteita. Mahtavan näköistä kaikenkaikkiaan!Olimme kuitenkin varmoja että järjestämme uudet kutsut "pikkujoulun merkeissä".

Kuinka ollakaan, kukaan ei sitten ottanut mitään, ja päätimme ystävättäreni kanssa molemmat tyrkätä kympin lisää omiin tilauksiimme. Ystävättäreni oli jo oman tilauksensa maksanut ja heittänyt tilinumeron menemään, joten laitoin tiedon konsultille että mitä tulee lisää, ja kyselin, että voiko ystävättäreni tilauksen laskuttaa meidän tilauksemme yhteydessä, kun käytettiin siinä miehen luottokorttia sitten. Vastausta ei kuulunut koskaan. Eikä vahvistusta, että lisätilaus oli mennyt perille.

Muutakuin sitten viikkoa, paria myöhemmin, kun konsultti oli yhteydessä ystävättäreeni että tilauksesta puuttuu se n. 10 euroa. Hän makseli sitten, saatuaan tilinumeron uudestaan. Siinä vaiheessa konsultilta tuli minullekin jotain viestiä: "oletko laittanut jotain viestiä tuon lisätilauksen jälkeen, sillä jos olet, en ole saanut mitään". No, olinhan minä. Kyselin sitten vielä jotain, mutta vastausta ei tullut.

Jäimme odottelemaan tilausta.

No, sitten tuli konsultilta sähköpostia taas parin päivän päästä, että emännän etua tulisi nyt 16 euroa, että mitäs laitetaan. Vastasin että mitä vaan, en jaksa miettiä; jotain hyvänhajuista tuikkua tai votiivia, se ja sama. Viikkoa myöhemmin hän vastasi että miten olisi piparminttu? Jos sopii, vastaa viestiin niin laitetaan tilaus menemään. Vastasin, ja oletin taas että tilaus lähti menemään.

No, sitten tuli taas viestiä että se tammenlehtitrio on loppunut. Mitä tilalle? Tammenlehtitrion tarjoushinta tuikkivineen oli 19.90. No, en nyt halunnut ainakaan enempää tuikkuja, joten päätettiin että otan sitten ne vaahteranlehdet, joskin hinta, ilman tuikkivia, oli 35 euroa. Näin olin nostanut tilaukseni hintaa hiljalleen lähes 90 euroon.

Sitten taas odottelemaan, josko tilaus tulisi nyt sitten. Sitten tuleekin ilmoitusta että se emännän etu nousisi taas muutamalla eurolla. Kivahdin että antaa olla, ihan se ja sama, minä haluan sen helvetin tilauksen jo tänne, sen kun piti alunperin tulla viikon sisällä maksuista. No, hän lupasi laittaa omalta tililtään sitten rahaa tililleni sen emännän edun verran. En usko että koskaan sellaista tapahtuu.

Juttelin ystävättäreni kanssa ja sovimme että jos nyt homma ei luista, niin puramme kaupan. Laitoin asiasta viestiä konsultille, ja mitään vastausta ei tullut sillä kertaa. Yritin soittaa, mutta puhelimeen ei vastattu. Yritin soittaa alkuperäiselle konsultille, Anrille, mutta siihenkään puhelimeen ei vastattu, eikä kukaan soittanut takaisin.

Tässä vaiheessa eräs toinen ystäväni oli kuunnellut tuskailuani partyliten kanssa, joten hän oli kysellyt omalta ystävältään ja konsultilta, että miten tulisi menetellä. Lopulta päädyin itse juttelemaan tämän konsultin kanssa, joka selvitteli asiaa: ensinnäkin tammenlehdet eivät olleet "loppu", vaan tarjous oli päättynyt, koska tilauksen tallennusaika oli mennyt umpeen. Kyseessä oli syyskuun tarjous, jossa siis tilauksen tallennusaika loppui lokakuun ensimmäisellä viikolla. Eli tämä konsultti, Katariina, ei ollut vain yksinkertaisesti tallentanut tilausta ajoissa, ja minä menetin mahdollisuuden saada nuo haluamani tammenlehdet. (Jos jollakulla on ylimääräisenä, niin edelleen ostaisin mielelläni johonkin asevelihintaan tuon partyliten tammenlehtitrion..)

Muutenkin tämä ulkopuolinen konsultti kertoi toiminnasta asiallisesti, neuvoi miten saan kaupan purettua, ja kertoi että se luottokortilta laskutus ystävättäreni tapauksessa olisi onnistunut. Ja kertoi myös, että tämä konsultti ei ole missään vaiheessa tallentanut tilausta ennen k.o hetkeä, koska sitä ei olisi sen jälkeen voinut muuttaa jne.

No, samana iltana sitten kuului tästä Katariinastakin taas. Hän ilmoitti ettei saa luottokorttiveloitusta läpi. Kyseli sitten mikä voisi olla hätänä. Selvittelin että tilillä oli rahaa, luoton puolella oli varaa, kortin numero oli oikea ja ties mitä. Juttelin vielä sen ulkopuolisen konsultin kanssakin, ja hän sanoi joskus törmänneensä samanlaiseen virheilmoitukseen, että se on vain yritettävä uudelleen. Välitin viestin.

Katariina kysyi, että onnistuuko tilisiirto sitten jos ei korttiveloitusta saada läpi. Ilmoitin että onnistuu, ja mietin että jos ei tämä asia seuraavana päivänä ratkea, minä tosiaan perun tämän kaupan. Niin julmetusti tästä partylite-tilauksesta on ollut stressiä ja vitutusta.

Ulkopuolinen konsultti vielä vihjaisi, että jos konsultilla on sähköpostiosoitteeni tiedossa, ja hänellähän oli, niin saan sähköpostiini vahvistuksen kun paketti lähtee Hollannista, ja siinä samassa saan sitten seurantanumeron. Sitä viestiä en sähköpostiini koskaan saanut.

Sen sijaan illalla silloin sain viestin että Katariina teki kaiken uudelleen, ja veloitus menikin läpi kuin ihmeen kaupalla. Sen verran hän puhelimessa jossain vaiheessa pahoitteli, että kun on ollut muita tilauksia niin ei ole kerennyt tähän syventyä. Niin, tottakai ne muiden tilaukset, jotka olivat meidän jälkeemme tulleet, olivat tärkeämpiä. Minä koin kuitenkin että minun lähes 90 euron tilaukseni ja ne muutamat kympit ystävättäreltäni ja anopiltani olivat kuitenkin YHTÄ TÄRKEITÄ. Meille raha oli ISO sijoitus, ja toivoimme sillä rahalla palvelua. No, sitä emme saaneet, vaan jokainen on saanut odottaa, odottaa ja vähän vielä odottaa. Ja roppakaupalla pahaa mieltä.

Tänään sain aamulla puhelun että "lähettifirmasta moi. Mulla ois täällä tämmönen partylite-tilaus tulossa sippolankadulle,tulisin siinä 11-14 välillä, sopiiko?". Hyvä etten kiljunut lähetin korvaan että kyllä helvetissä sopii, tuo jo !


Eli pakettia odotellessa.


Jokatapauksessa: En suosittele partylite-kutsujen järjestämistä kenellekään. En suosittele partyliten kautta tilaamaan ainakaan kyseisten konsulttejen kautta YHTÄÄN MITÄÄN IKINÄ. En ole koskaan saanut keneltäkään näin helvetin huonoa palvelua, jolle olen tuollaisen summan rahaa vähistäni kantanut. En ole saanut mistään nettikaupasta näin huonoa palvelua. En ole saanut livekaupoista näin huonoa palvelua vaikka olen nirsoillut ja esim. tehnyt kaupan purkamista.

Kynttilöiden tuoksut ja ihanuus eivät korvaa sitä määrää pahaa mieltä mitä tosiaan olen tässä kuluneen reilun kuukauden aikana saanut kestää. Enkä tule partylitelta ostamaan todennäköisesti enää mitään. Konsulttihan tästä ei mitään saa, paitsi rahaa. Ehkä se summa on vähäinen, mutta onpahan silti. Ei varoitusta, ei moitteita, ei mitään. Minä menetin tammenlehdet ja minä menetin rahaa ottaessani toisenlaisen tuotteen tilalle. Minä menetin hermoni.

10 comments:

  1. Niin.. tuota, ei tuollainen tosiaan rajoitu pelkästään Kouvolaan. Ystävälläni (asuu Salossa) oli ihan vastaavanlainen tilanne. Tosin kyse ei silloin ollut tuosta samasta firmasta kuin sinulla. Kummaa säätämistä vaan ja hankalaa.. ja sitten tietty se, että varsinkin pienituloisen on oikeastaan vaikea saada kutsuttua kotiinsa sellaista porukkaa, jolla olisi varaa laittaa joihinkin ylimääräisiin. :( Siis jos ei tunne jotain parempituloisia. Moni lupaa tulla, kun kutsu tulee tavallaan yllättäen, eikä ole aikaa keksiä tekosyytä. Mutta sitten peruvat myöhemmin. Näin kävi sille ystävällenikin. Viime tingassa sitten hätäpäissään kutsui anoppinsa sinne ja jonkun tosi etäisen kouluaikansa tutun. Oli vähän jähmeä tunnelma.. Eikä kukaan oikein ostanut mitään. Tai ei ainakaan niin paljon, että se olisi korvannut sen vaivan mitä ruli kodin puleeraamisesta ja leivonnasta.

    Minut on kerran kutsuttu yksiin vaatejuhliin. Sanoin silloin suoraan, että minulla ei ole valitettavasti ole rahaa pistää niin tyyriisiin vaatteisiin.

    T: Elleriina

    ReplyDelete
  2. Näinpä. Mutta olisi se kiva jos oikeasti arvostettaisiin meitä pienituloisiakin. Se pienikin raha on rikkana rokassa heillä, ja meiltä se on suuri panostus kuitenkin :|

    ReplyDelete
    Replies
    1. Täytyy pyörtää vähän sanoja. Olen tilannut tämän kirjoituksen jälkeen kahdesti Partylitelta toisen konsultin kautta. Rahaa olen laittanut pitkälti toista sataa, ja toisen konsultin kautta sain sitten syksyn lehdetkin!
      Joten täytyy sanoa sen verran että kyllä tämä oli nyt ihan henkilökemioiden synkkaamatta jäämistä, ei suinkaan asiakassuhteen katkeaminen Partyliteen, vaikka siltä hetkellisesti tuntuikin. Kutsuja en toki ole järjestänyt, mutta ehkä sekin hetki koittaa vielä tämän syksyn pimenevinä iltoina...?

      Delete
  3. No oho! :O Itselläni on PartyLiten toiminnasta vain ja ainoastaan hyviä kokemuksia ja olenkin kutsuilla kiertänyt ystävieni luona jo kuuden vuoden ajan. Tämän Anrinkin tiedän ja olen hänen kauttaan tuotteita tilannut ilman minkäänlaisia ongelmia... Mutta kaikilla toki oma mielipiteensä asioista. :)

    ReplyDelete
  4. Harmillista tuollainen kun ei saa hyvää palvelua.(meitä on niin moneen junaan) Olen itse Partyliten konsultti. Ollut kohta 4 vuotta. Olen oikeassa ammatissani asiakaspalvelussa töissä ja pyrin auttamaan asiakasta parhaani mukaan, mitä en tiedä, kysyn joltain. Meidän ryhmässä on sellainen tapa että joko ryhmän pomo tai se konsultti kenen kautta on liittynyt, voi tulla mukaan ensimmäiselle esittelykerralle, jos haluaa. Joka kuukausi tapaamme ryhmän pomon tykönä, käymme läpi kuukauden tarjoukset, vinkkejä esittelyyn, esim. mitä somisteita toiset tykkää käyttää, mitä ihmiset on niistä mieltä.Käymme myös opetusmielessä läpi valituksia joita mahdollisesti on tullut. Partylite järjestää koulutuksia, uusien tuotteiden esittelykiertueita. Kun aloittaa, saa kansion täynnä tietoa. Aina voi ja kannattaa kysyä joltain jos ei itse tiedä. Minun mielestäni, jos joku konsultti ei tiedä tai osaa, se voi olla jo omaa laiskuutta?

    Itse olen ollut tyytyväinen Partyliteen sekä työnantajana että kouluttajana.

    ReplyDelete
  5. Olen pahoillani, että sinulla on ollut ikäviä kokemuksia PartyLitesta. Kuten onneksi olet huomannutkin, meitä konsultteja on moneen junaan ja jos yhden kanssa eivät asiat suju, niin ihan varmasti löytyy joku muu, jonka kanssa sujuu. Ääritapauksissa voi aina olla yhteydessä suoraan PartyLiten asiakaspalveluun, siellä on tosi ihanat ja asiantuntevat asiakaspalvelijat, jotka varmasti selvittävät asiat. Tunnelmallisia hetkiä sinulle jatkossakin!

    ReplyDelete
  6. Kuulostaa ihan karmealta, mina olisin kyllä jo perunut kaupan tai tosiaan vaatinut vaikka hinnan alennusta tuollaisesta töppäilystä.

    Olen kaksi kertaa tilannut PartyLitelta tuotteita ja minun konsulttini on kyllä hoitanut homman erittäin hyvin. Ekalla kerralla tilauksesta puuttui tuikkivalaatikko ja kun laitoin mailia asiasta niin sain puuttuvan lootan ja vielä pari ylimääräistä lootaa "vahingon korvauksena". Toinen kerta menikin sitten ihan nappiin.

    ReplyDelete
  7. Itse olen reilun vuoden toiminut PartyLite-konsulttina ja tuon tekstin lukiessani voisin käydä pari valittua sanaa sanomassa noille konsulteille, jotka teitä ovat "Palvelleet"

    Konsultin pitäisi AINA ajatella asiakkaan ja omien emäntien etuja, ei itseään. Nuo sankarit ovat tehneet juuri niin niinkuin ei pitäisi tehdä. Kehottaisinkin sinua tekemään niin, että jos sinulla on konsulttien takia huonoja kokemuksia, niin vaihda konsultit. Jos Partyliten tuotteet kiinnostaa muuten niin älä suinkaan jätä koko hommaa kahden idiootin takia vaan vaihda konsuttia, joka osaa hommansa ja palvelee asiakkaitaan täsmälleen silleen niinkuin kuuluu! :)

    Ikävä juttu tuollainen. Kuitenkin itse aina pyrin siihen että kaikki ovat tyytyväisiä niin sitten jos joku ns "kolleega" menee törttöilemään noin niin siinä on väistämättä vähän muidenkin konsulttien maine firmasta puhumattakaan vaakalaudalla.

    Toivottavasti et ole luovuttanut! Partylite jakaa ihania asioita asiakkaille ja emännille joten niistä kannattaa pitää kiinni. Kunhan vain oikea ja asiantunteva konsultti on niitä jakamassa niin kaikki menee hyvin! :)

    ReplyDelete
  8. Harmillista, että olet joutunut tuollaista kokemaan. Ei todellakaan mennyt putkeen tuo tilaus. Siitä huolimatta on julkeaa mainita konsultit oikeilla nimillä julkisessa blogissa. Taitaa olla yksityisyyden loukkaus kyseessä. Jos on aihetta valittaa, saa valittaa, mutta senkin voisi tehdä hieman fiksummin kuin julkisesti mustamaalaamalla. Olisi tämäkin perikouvolalaista käytöstä kirjoittaa tälläinen tilitys? Olisi voinut vaikka sanoa ennemmin 'eräs kouvolalainen konsultti'.

    ReplyDelete
  9. Miksi minä sanoisin "eräs kouvolalainen konsultti" ja aiheuttaisin paskaa kaikille kouvolalaisille konsulteille? Kyllä ihmisen, jonka työnkuva on asiakaspalvelu, tulee palvella asiakkaitaan siten että hyvä kello kauas kiirii. Omalla nimellään esiintyvä konsultti. Ja en toivo huonoja kokemuksia kenellekään. Miksi EN mainitsisi nimeä? Mitä tulee yksityisyyden loukkaukseen, suosittelen tutustumaan termeihin ja käsitteisiin. Se, että kerron totuudenmukaisesti miten asia on mennyt ja mainitsen konsultin nimeltä, ei ole loukkaus eikä yksityisyyttä loukkaavan tiedon levittämistä lähelläkään.

    ReplyDelete

[Ja pidetääs homma lapases ja lapanen takataskus.]